Rabu, 17 Februari 2016

Langkah Hilangkan Noda Flek Hitam Bekas Jerawat Cara Alami


Langkah Hilangkan Noda Flek Hitam Bekas Jerawat Cara Alami

Langkah hilangkan noda flek hitam bekas jerawat adalah jalan keluar persoalan umum yang banyak dihadapi oleh pesakit jerawat. Bekas jerawat ada pelbagai jenis dari mula noda atau flek hitam, parut bekas jerawat, serta kadang-kadang bintik-bintik merah. Bekas-bekas jerawat itu boleh hilang dengan sendirinya kurun waktu yang relatif lama tetapi untuk bopeng memerlukan perlakuan yang istimewa. Jerawat memanglah boleh nampak di mana-mana terkecuali diwajah ada pula jerawat di punggung, namun masih tetap saja jerawat senantiasa meninggalkan bekas bila pulih.

langkah nak hilangkan bekas jerawat dan parut

Cara Hilangkan Bekas Jerawat dan Parut denga Cara Alami


 Bermacam bekas jerawat yang nampak sesudah jerawat pulih boleh disebabkan oleh perlakuan yang salah dari mula menghimpit jerawat dengan kuku atau alat serta lain sebagainya. Semestinya bila dilewatkan saja tanpa ada disentuh serta diakukan dengan cara betul jadi akan tidak meninggalkan bekas yang parang seperti bopeng yang serta lembangan-lembangan pada kulit yang umumnya disebabkan oleh jerawat batu. Oleh itu penyebabnya jerawat dan langkah perlakuan yang betul juga harus di ketahui untuk mereka yang menanggung derita jerawat ini.

Bila jerawat sahaja boleh menyebabkan rasa yakin diri yang kurang bagaimana bila yang lain yang berbentuk noda serta flek hitam yang degil? Pasti bakal bikin beberapa pesakit terasa kurang selesa serta umumnya mereka menyamarkannya memakai bedak. Langkah tersebut boleh digunakan tetapi akan tidak merawat dengan cara kekal oleh kerana itu kami bakal membincangkan bagaimana caranya menangani noda hitam bekas jerawat di wajah dengan cara alami hingga selamat serta tidak mempunyai risiko.

Langkah Menghilangkan Noda Flek Hitam Bekas Jerawat Dengan cara Alami

Berikut beberapa langkah yang boleh anda gunakan dalam menyingkirkan noda bintik hitam akibat jerawat dengan cara alami:

# 1 Memakai Madu Alami
Madu memanglah mempunyai sangat banyak manfaat untuk kesihatan manusia serta satu di antaranya untuk menangani jerawat. Madu boleh mengubati jerawat sampai bakinya termasuk juga noda atau flek hitam. Langkah memakai madu untuk menyingkirkan noda atau flek hitam bekas jerawat langkahnya cukup mudah iaitu anda tinggal memoleskan madu di wajah anda yang mempunyai noda hitam sebelum tidur, tidak mesti banyak yang utama rata. Lalu bersihkan saat anda bangun tidur memakai air bersih.

# 2 Memakai Air Perasan Lemon
Air perasan lemon boleh juga digunakan untuk merawat noda hitam bekas jerawat. Lantaran air perasan lemon boleh merangsang perkembangan sel kulit baru serta menyamarkan noda bekas hitam dengan cara beransur-ansur. Langkahnya adalah dengan memerah buah lemon lalu camnpur dengan 1 sendok makan air lalu berikan di wajah yang ada flek hitam. Tunggulah sampai 5-10 menist atau hingga jadi kering serta bersihkan dengan air bersih.

# 3 Memakai Minyak Kelapa
Minyak kelapa mempunyai kandungan asid laurik, asid kaprat serta kaprilat yang dapat menyamarkan noda serta flek hitam bekas jerawat. Langkah penggunaannya iaitu dengan mengolekannya di wajah lalu disapu enteng sepanjang sebahagian minit. Kerjakan langkah tersebut dengan teratur minimum sehari sekali untuk memperoleh hasil yang memuaskan.

# 4 Menggunakan Minyak Hip Rose
Hip rose adalah buah dari sebahagian type bunga mawar. Minyak yang diperbuat daripada Hip rose ini mempunyai kandungan vitamin serta anti-oksidan yang begitu baik untuk melindungi kulit supaya tetaplah sihat serta halus. Langkah penggunaannya adalah dengan memoleskannya pada bebrapa sisi muka yang berjerawat serta dikerjakan dengan urutan-urutan enteng. Kerjakan ini dengan cara teratur sehari-hari sekali sehingga noda atau flek hitam pada wajanh betul-betul hilang.

# 5 Dengan Es Batu
Ais batu boleh mengelak keradangan yang makin kronik lantaran bakal kurangkan bengkak serta pengecilan pada pembuluh darah. Diluar itu ais batu boleh juga dipakai untuk kurangkan bekas luka serta noda hitam akibat jerawat. Langkahnya adalah dengan membungkus ais batu memakai kain atau tisu lalu melekatkannya di wajah sepanjang 15-20 minit.

# 6 Menggunakan Minyak Zaitun
Minyak zaitun mempunyai kandungan Vitamin E yang boleh dipakai untuk menyembukan flek hitam di wajah dengan cara semula jadi. Langkah penggunaannya juga cukup mudah anda tinggal mengolaskannya di wajah serta mengurut dengan cara lembut sepanjang sebahagian minit. Langkah tersebut dapat dikerjakan dengan cara teratur sehari-harinya pada pagi serta malam hari.

# 7 Memakai Baking Soda
Baking soda boleh memulihkan beberapa sel kulit mati dengan merangsang perkembangan beberapa sel kulit yang baru. Walau demikian baking soda begitu tak dianjurkan bila anda mempunyai type kulit yang sensitif. Langkah penggunannya tinggal mencampurkan baking soda dengan air sehingga sama pasta kemudia memoleskannya pada ruang bekas jerawat serta bintik hitam.

# 8 Menggunakan Lidah Buaya
Lidah buaya atau umum di kenal dengan nama Aloe Vera ini sangat popular dalam bahagian barangan kosmetik serta khasiatnya untuk rambut. Tetapi nyatanya lidah buaya juga mempunyai faedah yang baik untuk kulit muka, satu diantaranya boleh merawat noda bekas jerawat. langkah penggunannya tingga kupas lidah buaya sehingga tampak gel di dalamnya lalu berikan di wajah yang berjerawat. Kerjakan dengan teratur untuk memperoleh hasil yang optimum. Hati-hatilah jangan pernah getahnya juga turut lantaran boleh mengakibatkan gatal pada kulit.

# 9 Menggunakan Masker daripada Aspirin
Aspirin adalah satu diantara ubat penurun panas serta umum di kenal sebagai ubat untuk sakit kepala. Walau demikian nyatanya banyak yang sudah coba serta yakini kalau ubat ini boleh merawat bekas jerawat satu diantaranya noda bekas hitam ini. Langkahnya leburkan 4 tablet aspirin serta campur dengan yogurt atau gel lidah buaya, lalu menjadikan topeng serta diamkan sepanjang lebih kurang 15 minit dan bersihkan dengan air suam selepas itu.

# 10 Menggunakan Minyak Vitamin E
Vitamin E adalah satu diantara vitamin yang baik untuk kulit muka. Hingga menyembuhkan bekas jerawat seperti noda atau flek hitam ini adalah satu diantara langkah yang cukup ampuh. Tetapi yang kita gunakan di sini bukanlah vitamin E nya tetapi minyak vitamin E. Langkahnya berikan minya vitamin E oada muka anda dengan cara teratur dapat 2-3 kali satu hari. Sesudah 2 minggu jadi noda flek hitam di wajah akibat jerawat bakal pudar.


Nah tersebut cara-cara menyingkirkan noda flek hitam bekas jerawat yang boleh anda cuba di rumah. Beberapa cara di atas adalah langkah semulajadi yang cukup ampuh serta tidak mempunyai risiko. Sehingga anda tidak butuh takut cobanya, tetapi yang perlu di perhatikan yaitu type kulit anda. Apakah mempunyai alergi pada satu diantara type beberapa bahan di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar