Senin, 15 Februari 2016

Inilah Cara Hilangkan Parut Jerawat dengan Cara Tradisional


Inilah Cara Hilangkan Parut Jerawat dengan Cara Tradisional

Cara Hilangkan Parut Jerawat dengan cara tradisional adalah rangkaian artikel Petua hilangkan jerawat cara Tradisional. Pelbagai info mengenai jerawat yang kami sajikan secara exclusive dan lengkap untuk anda. Jerawat adalah sebuah kecemasan bagi budak-budak remaja wanita dan lelaki. Malah orang dewasa pun juga mengalami munculnya jerawat seperti dimuka, dileher, dada, dan juga punggung.

Jerawat yang sudah sembuh akan meninggalkan parut jerawat yang sangat merosak penampilan. Wajah menjadi kelihatan terok dan hilangkan percaya diri. Untuk itu sila lanjut membaca artikel bagaimana cara menghilangkan parut jerawat secara cepat agar wajah bersih daripada bekas jerawat.

petua hilangkan parut bekas jerawat

Tips Cara Cepat hilangkan Parut Jeragat Secara Cepat dan Alami

Sesiapa yang mempunyai jerawat, apabila jerawat itu telah sembuh biasanya akan meninggalkan bekas jerawat berupa parut di wajah yang sangat membuat malu bagi penderitanya. Apalagi budak-budak remaja yang biasanya tahap jerawat yang dialami sangat banyak.

Sebetulnya bekas jerawat mahupun parut jerawat boleh dicegah apabila saat ketika mengalami jerawat anda tidak menggaru atau memencetnya. Tips supaya parut jerawat tidak terjadi adalah dengan cara membiarkan jerawat hilang dengan sendirinya, jangat di pencet atau digaru dengan tangan. Jika ingin mempercepatkan sembuhnya jerawat maka sila baca Cara Hilangkan Jerawat dengan cepat dan Alami.

Usahakan jangan pernah menumbuk atau menggaru jerawat dengan tangan, seperti kuku atau menggunakan alat lain. Memencet jerawat akan menimbulkan keradangan yang membahayakan apalagi menggunakan kuku atau alat lain yang tidak bersih. Kuman atau bakteria akan masuk dan menjangkiti jerawat sehingga akam menimbulkan jerawat lagi yang semakin parah.

Inilah Cara Hilangkan Parut Jerawat cara Alami


Setelah mengetahui punca parut jerawat, sekarang kita akan bagi tahu macam mana nak hilangkan parut jerawat dan bekas jerawat cara alami dan cepat. Sila baca beberapa cara:

1. Gunakan Lidah Buaya

Banyak faedah yang dapat kita ambil dari lidah buaya iaitu untuk rambut atau boleh untuk dimakan yang dibuat untuk agar-agar, tetapi lidah buaya juga berkhasiat untuk menghilangkan jerawat dan parut jerawat atau bekas jerawat pada wajah anda. Adapun cara pemakaiannya adalah

2. Gunakan Limau Nipis dicampur madu

Limau nipis serta madu boleh jadi satu diantara langkah yang ampuh dalam menghapuskan parut serta bekas-bekas jerawat yang lain. Langkahnya ambillah satu sudu makan madu lalu ambillah satu sudu perasan air limau nipis serta campur kedua-duanya. Setelah itu berikan pada semua muka terlebih di bahagian muka yang ada parut atau sisa serta noda hitam akibat jerawat. Biarkan lebih kurang sekitaran 20-30 minit dan basuh dengan air bersih. Kerjakan ini dengan cara teratur sehingga parut sisa jerawat menghilang.

3. Gunakan Jagung Muda

Untuk menyingkirkan parut sisa jerawat memakai jagung muda langkahnya adalah dengan membuat topeng. Langkahnya irislah buah jagung seperti saat bakal bikin perkedel lalu jus sehingga lembut. Menjadikan topeng serta gunakan saat malam hari, langkah pakainya berikan pada semua muka hingga rata lalu basuh dengan air bersih selepas jadi kering atau sekitaran 30 hingga 40 minit. Mengapa mesti malam hari? Lantaran saat malam hari adalah saat yang begitu bagus untuk lakukan penyembuhan pada kulit.

4. Gunakan Tomato dan Timun

Buah tomato serta timun adalah satu diantara buah-buahan yang baik untuk kulit. Bila digunakan dengan teratur diakui boleh bikin kulit jadi lebih halus. Diluar itu buah ini boleh baik untuk menyembukan sisa jerawat seperti parut. Carannya sediakan buah tomato serta timun lalu haluskan kedua-duanya digabungkan jadi satu. Olaskan di wajah dengan cara rata sebagai topeng serta diamkan sepanjang 30 minit, kemudian basuh dengan air bersih. Kerjakan langkah tersebut teratur tiga kali satu minggu untuk mendapatkan hasil yang optimum.

Demikianlah petua Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cara Tradisional yang boleh Anda baca. Semuga berfaedah untuk Anda. Nantikan petua hilangkan jerawat pada artikel esok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar